מגדל בבל
בראשית י"א
הדרך הטובה ביותר ללמידה היא פתיחה מסקרת ויצירת עניין בכיתה.
בתחילת השיור חלקתי את הכיתה ל-4 קבוצות ולכל קבוצה הנוחה קופסא עם חלקים שונים על השולחן
מגנטים /לגו/צינורות ועוד.
הילדים קבלו משימה לבנות את המגדל הכי גבוה שהם יכולים והתנאי היחיד הוא שאסור להם לדבר במהלך הפעילות.
נתתי להם 6-7 דק' ואז עצרתי את הפעילות, בהתראה מראש.
במהלך הפעילות החלו להשמע כל מיני הערות כמו: "זה לא פייר, "הם קבלו יותר חלקים", "להם יש חלקים יותר טובים" ועוד.
בתום הפעילות אפשרתי לילדים לשתף בתחושות והמחשבות שעלו בהם ושאלתי גם האם לדעתם יש קבוצה שהיה לה יותר קל לעבוד, מה הסביה שקבוצה אחת הצליחה ואחרת לא.
ומה השפעת האיסור לשוחח במהלך השיעור,הפריע או תרם להצלחה.
הזדמנות לשיח חברתי על שיתוף פעולה, עבודת צוות ומשמעות התקשרות בין בני אדם.
אח"כ נשאלו איך הפעילות בכלל קשורה לשיור תורה. לשמחתי היה תלמיד שהכיר את סיפור בבל ומיד אמר שזה קשור לאנשים שבנו מגדל גבוה ולא יכלו לדבר אחד עם השני.
שוחחנו על הנושא העיקרי של הפרק
ואח"כ שאלתי מי מכיר מגדלים גבוהים בעולם? השמות שהכירו פתחתי והצגתי וקראנו ביחד קצת מידע על כל מגדל.
סיימנו עם כתיבה קצרה של המסר העיקרי במחברת וצביעת קומיקס בנושא.
תהנו,
יעל
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה