יום שלישי, 29 בדצמבר 2020

המצלמה- תרגול מיומנויות שפה

 

המצלמה


כשאני נתקלת בקופסא מעניינת אני שומרת אותה בשקית גדולה שיש לי ומחכה לרגע שההשראה תגיע.

הפעם  חשבתי בהשראת הקופסא עם החלון השקוף על הרעיון ליצור "מצלמה" -הרעיון התחבר לי למושג "זכרון צילומי" שעוסקים בו הרבה במיוחד בכיתות א-ב'.



זו דרך נהדר ליצור סקרנות ועניין ולעורר בילדים חשק לתרגל קריאה.
למה זכרון צילומי? יש להכין מראש שעון חול ולוח מחיק או מחברת וכלי כתיבה.
שני ילדים יושבים אחד מול השני-האחד בוחר מלים או משפטים מציג לחבר/ה במשך 10 שניות את המילה/משפט והשני כותב. מסובבים למשפט אחר.
לאחר רצף של 4 מלים או משפטים מחליפים תורות ומוציאים את הגליל ובחורים סט אחר של מלים/משפטים.



על גליל פנימי הדבקתי באמצעות סקוטצ מלים או משפטים ברמות שונות.
אני משתמשת בקופסא גם כדי לאכסן את כל המלים והמשפטים שיצרתי.

יש לחורר פתח בקוטר המתאים בשני הצדדים על מנת להחזיק את הגליל.
הקופסא הינה של שלישית נרות ונקנתה בתקופת חנוכה ברשת מקס סטוק.


כל סט משפטים באותו הנושא או סט מלים עם מסגרת בצבע זהה.
אחד הסטים הינו סיפור ברצף, יש משפטים פשוטים בפונט גדול יותר ויש סט םם משפטים מהשיר "הזברה לובשת פיז'מה", סט נוסף מכיל שלישיות של מלים אשר יש בהן שימוש באותיות שלעתים מתבלבלים בכתיבתן בעת האזנה פונולגית כמו ב/ו.
כמה מיומנויות נהדרות ש"המצלמה"עובדת עליהן- עידוד קריאה מהירה, תרגול כתיבה ,שיתוף פעולה ועוד.
מצרפת לכן את הקובץ: המצלמה

תהנו,
יעל שטיינברג



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה