עידוד קריאה בכיתות א'-ב

 





עידוד קריאה בכיתה א – פעילות כרטיס הקורא

בכיתה א מתפתחת אהבת הקריאה – שלב חשוב בו הילדים לומדים לא רק לקרוא, אלא גם ליהנות מהעולם שנפתח לפניהם דרך הספרים. כדי לעודד את הילדים לקרוא מרצונם ולחוות הצלחה, ניצור אווירה חיובית סביב הקריאה ונחזק את תחושת הגאווה וההישג.

מטרות הפעילות:

לעורר סקרנות ורצון לקרוא ספרים באופן עצמאי.
לחזק את תחושת המסוגלות והביטחון בקריאה.
ליצור חוויה מהנה וחברתית סביב הקריאה.

מהלך הפעילות: כרטיס הקורא

כל תלמיד מקבל "כרטיס קורא" – כרטיס אישי ובו מקום לאיסוף חתימות.
בכל פעם שהילד מסיים לקרוא ספר (בכיתה או בבית), הוא מגיע למורה ומספר בקצרה על הספר: מה אהב, מי הדמות הראשית, או מה למד. לאחר מכן המורה חותמת לו על הכרטיס.
המטרה היא לאסוף מספר מסוים של חתימות.
כאשר הכרטיס מתמלא, הילד זוכה בצופר קריאה – מתנה קטנה המעודדת המשך קריאה, כגון מדבקה, סימניה יפה, או תעודת "קורא מצטיין".
הערך החינוכי:
הפעילות משלבת חיזוק חיובי, תחושת הישג והנאה. היא מלמדת התמדה ומעודדת שיח על ספרים בין הילדים והמורה. עם הזמן הילדים מתחילים לקרוא לא רק כדי לקבל חתימה, אלא מתוך סקרנות אמיתית וסיפוק אישי מהקריאה.



המלצה להמשך:
ניתן ליצור "פינת קוראים" בכיתה בה הילדים משתפים את חבריהם בהמלצות על ספרים שאהבו, וכך להפוך את הקריאה להרגל יומיומי וחווייתי.

הצטרפו לקהילת "למידה בהנאה"- בפייסבוק ותהנו מעדכונים וחומרים נוספים.
להדפסת הקובץ: כרטיס קורא

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דפי חזרה- צליל פותח וסוגר,זיהוי צלילים וכתיבה "תמר" קסם וחברים 1

הדבורה והדבש-טקסט מידעי לכיתה ב',ג'

מרכזון חשבון לפסח