חרוזים זוהי אחת המיומנויות הלשוניות שעל הילדים ללמוד, זהו נושא קל ללמוד באופן חוויתי ומהנה ודרך זה לעודד קריאה וכתיבה. הפעילות מתאימה לכיתות א'-ב' ותחילת כיתה ג'.פתחתי את השיעור בהקרנת הסרטון "שטוזים-דתיה בן דור" מתוך YOUTUBE, תוכלו לבחור אחד מהם. הצעה לפעילות בכיתה א'-בצפייה ראשונה האזנו וקראנו ביחד את החרוזים בסרטון. בצפייה שניה הקרנתי על הלוח והקפתי רק את החרוזים, הילדים העתיקו את זוגות החרוזים לדף הכתיבה. לאחר מכן בחרו זוג חרוזים וציירו ציור מתאים. בכיתות ב' או לתלמידים מתקדמים אפשר לתת להמציא זוגות חרוזים משלהם.
לסיכום הנושא משחק זכרון של חרוזים. את המשחק יש להדביק על שמיניות צבעוניות ואח"כ לניילן על מנת שיוכלו להפוך את הכרטיסים למשחק זכרון. אפשר לתת משימות המשך גם באמצעות המשחק- מי שמצא זוג מחבר משפטים במחברת, מחבר סיפור קצר הכולל את המלים שמצא ועוד.
להורדת הקובץ: שטוזים-דף ומשחק
נא שמרו על זכויות יוצרים תהנו,יעל שטיינברג
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה